איך פיתחתי חוסן- חלק ב׳
top of page
חיפוש

איך פיתחתי חוסן- חלק ב׳


לנשיא ארצות הברית יש 100 ימים של חסד להוכיח את עצמו. כמה יש לקצינה צעירה?


כל המחקרים מראים שמנהלים שנכשלים בכניסה לתפקיד לרוב הסתבכו בלופ של אירועים לא טובים. דבר מוביל לדבר, ולכן התחלה מקרטעת מנבאת המשך מקרטע, וסוף טרגי, לרוב.


וזה בדיוק מה שקרה לי. לא הצלחתי לצאת מהלופ. אבל כן הצלחתי לצאת מהבא"ח, בסופו של דבר, כמו שעושים כשילדים. עמדתי על א' עם התיק, מרגישה הכי אפס שהרגשתי אי פעם, התקשרתי לאמא שלי ואמרתי לה: אני צריכה שתבואי לקחת אותי.


יצאתי מגוב האריות אבל התחושות לא עזבו אותי הרבה זמן. הן פגשו אותי בחלומות בלילה, במערכות יחסים, בתפקיד החדש. האינטואיציות שלי הועמדו בספק. אולי אני לא מה שחשבתי? כשהתראיינתי לעבודות שונות שאלתי את אבא אם כדאי לא להיות טובה מדי, כדי שלא אאכזב אחר כך. פחדתי שאני חתול בשק. עוברת טוב ברושם ראשוני אבל זה רק עניין של זמן עד שיגלו שאין בי כלום. שנים שניסיתי לסגור מעגל עם זה. לעשות חקר האמת לשאלה שאין לה באמת תשובה. מקיימת את אותה שיחה שוב ושוב: אבל מה קרה שם? איך זה הסתבך ככה? באמת הייתי עד כדי כך גרועה?

ובכל פעם אבא שלי עונה: זה היה צירוף של כמה נסיבות מצערות. וגם את,כן, גם את. בדיוק כמו שאומרים המחקרים.


זה כאב להכיר בכישלון אבל מה שכאב יותר זה לגלות כמה פגיעה אני מול זה. איך חבורה של גברים עם נעליים אדומות ושום דבר בין האזניים שברו אותי ככה. חשבתי שאני חזקה וטעיתי.


רק שלא באמת. כשמגיעים לנקודה הכי נמוכה שאפשר קורה דבר מדהים: מסכימים לשחרר. צריך הרבה אומץ כדי להודות בזה, שנתתי הכל ובכל זאת נכשלתי. וזה אומר כל מיני דברים אבל המשמעותי ביניהם, זה שאני לא יוצאת דופן. אני לא ילדת פלא, אני לא מטאור, כישלון זה חלק מהרפטואר שלי. וכשמסיימים להתאבל על המחשבה הזו היא פתאום מרגיעה. כי אם הייתי שם ושרדתי את זה, זה אומר שאני יכולה להרשות לעצמי להיכשל. ורק מי שיכול להרשות לעצמו להיכשל- יכול להרשות לעצמו להצליח. כי זה אומר שיהיה לו את החוסן לנסות.


ההגדרה המדעית של חוסן בכלל מגיעה מעולמות הפיזיקה: היכולת של חומר לחזור לצורתו המקורית אחרי שהופעל עליו שינוי. הרבה פעמים אנשים מתייחסים לחוסן כמצב שהוא הפוך מפגיעות, אבל האמת שזה בדיוק ההפך: כדי לה


ראות חוסן צריך לתת לכולם לעשות בך שמות. צריך לאפשר לעצמך להגיע לקצוות, להפעיל עליך לחץ. צריך להיפגע. מי חזק יותר, ספוג או מתכת?

בשפת החוסן ספוג הוא החומר הכי נעלה בטבע. לא סתם הוא נקרא ספוג הפלא :)


שנים לקח לגזע שלי להתיישר חזרה אחרי הסופה. אבל כשזה קרה- חזרתי חזקה מהרוח.


המשך יבוא


14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page