שפת האהבה
top of page
חיפוש

שפת האהבה

כנגד 5 שפות דיברה האהבה.


הטרגדיה הכי גדולה שלנו היא לאו דווקא שאנחנו לא אהובים, אלא כשאנחנו לא מרגישים שאוהבים אותנו בדרך בה אנחנו רוצים להיות אהובים.


כמה פעמים הרגשתי שהדבר שאני רוצה עכשיו שהוא יגיד לי זה: אני אוהב אותך. אבל הדביל במקום זה קנה לי גלידה. בגביע.


הטעות שלנו טמונה בהטיה הנקראת "פסיכולוגיית הקונצנזוס השגוי": הנטייה לחשוב שהאחר חווה את הסיטואציה כמו שאנחנו חווים אותה.

באמת של החיים, אנחנו לא. בכלל לא.

כמו שאנחנו לא חווים אותה מתיקות מכפית סוכר, וכשם שלא כולנו אוהבים מסאז' (אנשים מוזרים!)

וגם אהבה.


גארי צ'פמן, ב1992 ביסס תיאוריה הנקראת "5 שפות לאהבה". חמישה סגנונות שדרכם בני האדם מביעים ומבינים אהבה. לכל אחד ואחת מאיתנו שפת אם משלו. והן אחרות, כמו כל הדברים האחרים בעולם. מה השפה שלכם?


1. שפת המילים 🩵- כל מי שכאב.ה את הציפייה לשמוע את ה: "אני אוהב.ת אותך" יודע.ת מצוין מה מדובר. מי שאוהב בשפת המילים רוצה ביטויים ליטרליים של רגשות. לומר ולשמוע מחמאות בקול רם. לצלול לשיחות עמוקות. לכתוב מכתבים להשאיר פתקים ובקיצור- לא מספיקים להם מעשים. צריך גם דיבורים.


2. שפת המתנות 💜- האהבה הסימבולית. אנשים דוברי השפה לא בהכרח שטחיים או חומריים. מתנות הן לא רק עצם הקנייה של משהו, אלא ביטוי של מחשבה: זה יכול להיות בלהביא לך את המנה מהמסעדה שדיברת עליה או עכבר חדש למחשב כי בדיוק איבדת את שלך. וראיתי אותך, ורציתי להראות לך את זה.

3. שפת המגע 💛- שפת המחוות של הגוף. אנשים של שפת המגע אחרי ריב אולי יעדיפו ליזום סקס מאשר לדבר על מה היה. המגע מאפשר להם מנעד יותר רחב של ביטויים, ולא, הם לא מנשקים אתכם כדי להשתיק אתכם. הם פשוט מנסים להגיד לכם משהו, והם כנראה לא מוצאים את המילים.


4. שפת הטיפול והשירות 🩷- הוא לא אומר לך התגעגעתי או מתנצל אחרי ריב אבל תחזרי מהעבודה ותמצא בית מתוקתק וסיר פסטה. היא תפנה לך את הסלון לשחק בסוני. זו שפה של קריאת צורך והגשמתו, על פיה לאהוב משמע להבין למה האחר זקוק כרגע, ולתת לו את זה.


5. שפת הזמן 🧡- ההגדרה המילונית של אהבה בשפה הזו היא להקדיש לאדם אחר זמן. איכותי. לשים טלפון בצד, לדחות חברים כדי להיות איתך. לצאת מוקדם מהעבודה. בלי מחוות, בלי גינונים- פשוט להיות. כי בשבילם being present is the only way to give a present.


אז בפעם הבאה שתרגישו לא מספיק אהובים, או דחויים, תחשבו שוב. שימו גוגל טרנסלייט של אהבה. ונסו לקרוא בין השורות. גם אם השפה זרה לכם.


נ.ב

אסקיו זה בכל השפות. תבדקו אותי.


60 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page