האם אתם מאושרים?
top of page
חיפוש

האם אתם מאושרים?





השאלה הזו מזכירה לי את אחד הימים הנוראיים בחיי. היא היתה מוקרנת בענק בפרסומת בטלוויזיה ואפשר היה לחתוך את המתח בסכין, גם סכין חד"פ הייתה מספיקה. אף אחד בחדר לא היה מאושר. אבל עד שהשאלה הזו נשאלה זה היה נסבל. מהרגע שהיא הוצבה מול העיניים, הסיטואציה היתה קשה מלהכיל.


יום האושר הבינלאומי חל שלשום וזו הזדמנות לדבר על אושר, ולמה השאלה הזו לגמרי לא הוגנת.


זוכרים את העץ הנדיב? הספר הזה שלא ברור למה הוא לילדים, הוא בכלל למבוגרים, דמות של ילד שהולך ומתבגר מגיע בכל פעם לעץ ומבקש עוד משהו אחד אחרון, ואז הוא יהיה מאושר?


כמה מאיתנו עושים את זה ביום יום. רק שהבקשה היא מעצמנו: אני רק אוציא את הערכה הזו ואהיה מאושרת. רק אסגור את העסקה. אעבור את הסדנה. ולא רק קריירה- אני רק אתחתן, רק אעבור דירה, ארד 3 ק"ג, אצליח במבחן, אתקבל לעבודה.

דברים קטנים כגדולים, שאנו תולים בהם אושר. אבל אז הם עוברים, ואנחנו מרוצים לזמן מה (הרבה פחות ממה שהיינו מצפים), ואנחנו שוב, חוזרים לתור אחר האושר.


רק שאז, כמו שאומר ד"ר טל בן שחר, מצבנו הרבה פחות טוב. לפני המבחן היינו ברע, אבל היה לנו תירוץ. והיתה תקווה. עכשיו קיבלנו 95, וזה עדיין לא די בכדי להפוך אותנו למאושרים. וזו הבעיה. אנשים חושבים שאושר זה להשיג מה שאנחנו רוצים. מועדון ה-27 מלא בכאלה.

הייאוש שנובע מהפרדוקס הזה הביא אותם לחפש את אושרם בעולם שבחוץ– סמים, אלכוהול, ואפילו מוות.


אז מה כן, לעזאזל?

בספרו "באושר ובאושר" כותב ד"ר בן שחר על אושר כשילוב של הנאה ומשמעות. אושר זה לא הפיק של היי שאנחנו מרגישים כשאנחנו חווים הצלחה. הוא סייד אפקט של פעולות משמעותיות.


אז מה זה אושר? ד"ר בן שחר מחלק את ההגדרה ל-5 אלמנטים:

רוחניות- לאו דווקא במובן הדתי, פשוט לעשות משמעותי כשאנחנו בכאן ועכשיו. אז מתי לאחרונה הייתם ברגע?



פיזיות– הקשר בין הגוף לנפש. לפי ד"ר בן שחר ספורט הוא ציפרלקס בלי תופעות לוואי. אז כמה זמן אתם מקדישים לפעילות גופנית במשך השבוע?


אינטלקטואליות – פשוט מאד: אנשים סקרנים חיים יותר. אנשים שלומדים יותר, שואלים יותר, שורדים יותר שנים. אז מתי לאחרונה למדתם משהו חדש?


מערכות יחסים- מנבא מספר אחת לאושר. קשרים אינטימיים, תומכים. שאלו את עצמכם: אלו קשרים משמעותיים יש לכם? מי אנשי הסוד שלכם? ומתי לאחרונה שיחקתם AskQ?😉❤


רגשות- האם אתם מעזים לחוות את הרגשות שעולים בכם? נותנים להם מקום? מתמודדים איתם?


אז בפעם הבאה ששואלים אתכם אם אתם מאושרים- תקנו: איזה אלמנט לא חיזקתי מספיק? איפה עוד יש לי דרך?

תהיו בריאים. מאושרים. ואל תפסיקו לשאול ⭐




28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page